Home - Rector beboet voor gebruik dwang tegen leerling
Rector beboet voor gebruik dwang tegen leerling

Bron: nu.nl
25 januari 2007

De rector van het Mill Hill College in Goirle heeft een boete van 350 euro geaccepteerd om strafvervolging te voorkomen voor het gebruik van geweld en dwang tegen een 16-jarige leerling. Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie in Breda heeft dat donderdag bevestigd. De rector was boos op de scholier omdat die de internetpagina van de school zou hebben gekraakt en een beledigende rap op de site had gezet.

Justitie wil niet zeggen wat er precies is gebeurd. Volgens advocaat A. Moeniralam van de jongen en zijn vader heeft de rector de leerling na het incident meegenomen in de auto naar België om hem tot een bekentenis te dwingen. Hetzelfde zou zijn gebeurd bij de jongen thuis in het bijzijn van zijn vader. De rector was volgens de raadsvrouw handtastelijk.

Aangifte

De vader van de jongen heeft daarna aangifte gedaan tegen de rector. Justitie heeft hem deze week laten weten dat de rector een transactie heeft aangeboden gekregen.De aangever neemt daar geen genoegen mee, kondigde zijn advocaat aan. De vader wil dat justitie de rector alsnog vervolgt en heeft daarom een klacht ingediend. Het bestuur van het Mill Hill College liet donderdagmiddag desgevraagd weten niets toe te willen voegen aan de berichtgeving.

Geen commentaar

Op de vragen of het bestuur op de hoogte was van het incident en of er maatregelen worden genomen tegen de rector gaf een woordvoerder 'geen commentaar'. De inmiddels 17-jarige jongen verschijnt komende dinsdag voor de kinderrechter in Breda. Justitie beschuldigt hem van het kraken van de site en het plaatsen van de beledigende tekst. Een medeverdachte werd eerder vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Justitie heeft in die zaak hoger beroep aangetekend. Terug naar nieuwspagina