Home - Sollicitant toont steeds meer interesse in `company values`
Sollicitant toont steeds meer interesse in `company values`

Sollicitant toont steeds meer interesse in `company values` 
Bron: managersonline.nl  © MD 2006
16 augustus 2006
25% van de sollicitanten informeert bij hun sollicitatiegesprek naar de waarden van het bedrijf. 38% van de managers in Nederland laat weten dat hun sollicitanten hier nog nooit naar geinformeerd hebben.

Internationaal gezien zegt 28% van de managers dat hun sollicitanten weinig belangstelling hebben voor `company values`. Wel neemt de belangstelling toe, zo blijkt uit internationaal onderzoek van financieel werving- en selectiebureau Robert Half Finance & Accounting in negen landen bij 2.739 Human Resources en Finance Managers.

Uit de antwoorden blijkt dat kandidaten steeds vaker vragen naar waar een bedrijf voor staat. Sollicitanten hechten, naast de functie-inhoudelijke kenmerken, steeds meer waarde aan de company values. Gezien de krapte op de financiele arbeidsmarkt zal het belang hiervan nog groter worden en zal het een rol gaan spelen bij de keuze van een sollicitant om wel of niet bij een bedrijf te gaan werken.

26% van de Nederlandse managers geeft aan dat hun werknemers elke drie maanden, bij het publiceren van de kwartaalcijfers, op de hoogte gebracht worden van het mission statement van het bedrijf. 20% van de managers brengt de medewerkers tijdens elke teammeeting op de hoogte. Internationaal gezien zegt 27% van de ondervraagden dat de medewerkers slechts een keer, bij het in dienst nemen, op de hoogte worden gebracht van het mission statement. Terug naar nieuwspagina